Η Κυβέρνηση των αρίστων ετοιμάζεται να μετατρέψει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου σε ποδηλατόδρομο.
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) προχωρά στην εκπόνηση προμελετών για τη μετατροπή των ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών Κορίνθου – Καλαμάτας και Κορίνθου – Μεγάρων σε ποδηλατόδρομους. Η προμελέτη για τη διαδρομή Κόρινθος – Καλαμάτα χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο με εκτιμώμενη δαπάνη 2.879.027,41 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 24%), ενώ για τη διαδρομή Κόρινθος – Μέγαρα η εκτιμώμενη δαπάνη είναι 784.032,06 Ευρώ (πλέον Φ.Π.Α. 24%), και στοχεύει στη δημιουργία μιας τεράστιας ποδηλατικής διαδρομής, ενισχύοντας τον ποδηλατικό τουρισμό και τη βιώσιμη κινητικότητα. Τι θα γίνει όμως με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου;
Υπάρχει μεγάλος φόβος για το τέλος του Τρένου στην Πελοπόννησο.
Η μετατροπή των γραμμών ουσιαστικά ισοδυναμεί με την κατάργηση μιας κρίσιμης υποδομής, η οποία, αν και σήμερα ανενεργή, διατηρεί την προοπτική της επαναλειτουργίας. Οι φωνές της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι ήδη ηχηρές. Ειδικότερα, το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Καλαμάτας ζητά άμεση επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου, τονίζοντας την ανάγκη για σύγχρονες μεταφορές που θα συνδέσουν τις πόλεις και θα εξυπηρετήσουν τους κατοίκους.
Ειδικότερα, η σιδηροδρομική γραμμή της Πελοποννήσου θεωρείται πολιτιστική κληρονομιά και έχει σημαντική τουριστική αξία. Η αποκατάστασή της θα μπορούσε να ενισχύσει τον πολιτιστικό τουρισμό στην περιοχή, προσφέροντας στους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία που συνδυάζει την ιστορία, τη φύση και τον πολιτισμό.
Γιατί ναυάγησαν τα σχέδια επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο;
Το 2024, είχαν πραγματοποιηθεί συζητήσεις μεταξύ Ελλάδας και Ελβετίας για την αποκατάσταση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής, με στόχο την αναζωογόνηση του τουρισμού και της τοπικής οικονομίας. Η γραμμή αυτή, που ιδρύθηκε το 1884, αποτελούσε μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου και συνδέει σημαντικούς προορισμούς όπως την Κόρινθο, την Καλαμάτα, την Αρχαία Ολυμπία και το Ναύπλιο.
Η πρωτοβουλία λοιπόν αυτή, για την μετατροπή των γραμμών σε ποδηλατόδρομο έρχεται σε αντίθεση με τις προσπάθειες που είχαν γίνει προς την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο. Τί άλλαξε;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου